Veelgestelde vragen

Hieronder vind je de meestgestelde vragen volgens thema.

XTRA-app en –kaart gebruiken

Registreren en XTRA-login

  • Hoe meld ik mij aan bij XTRA?

    Je meldt je aan met je e-mailadres en paswoord. Nog geen paswoord? Maak je Xtra-login en paswoord aan via de Xtra-website, de Xtra-app of een website van een winkel of webshop van Colruyt Group.
  • Ik wil me registreren bij XTRA, maar ik krijg een foutmelding bij het invoeren van mijn adres.

    Je gebruikt misschien een andere postcode dan die waarmee je in ons systeem staat. Neem het huisnummer en de postcode over die op de enveloppe staan van de brief met je Xtra-kaart. Je busnummer hoef je niet in te geven. Indien nodig kan je jouw adresgegevens nog wijzigen nadat je registratie voltooid is.
  • Ik heb geen bevestigingsmail ontvangen om mijn XTRA-login te activeren.

    Het kan soms even duren alvorens je die e-mail ontvangt. Kijk voor de zekerheid ook eens in je folder met ongewenste e-mails. Ben je niet zeker of je het juiste e-mailadres hebt opgegeven? Klik dan op 'Verstuur Bevestigingsmail Opnieuw'. Daar kan je jouw e-mailadres wijzigen.
  • Ik wil me registreren bij XTRA, maar ik krijg de melding dat mijn e-mailadres al in gebruik is.

    Het kan zijn dat je al geregistreerd bent, maar dat je dit vergeten bent. Klik daarom op 'Paswoord Vergeten'. Je ontvangt daarna een link in je mailbox waarmee je jouw paswoord kan wijzigen. Indien nodig kan je ook opnieuw registreren met een ander e-mailadres. Let op: je kan je e-mailadres slechts aan één Xtra-login koppelen.
  • Ik wil me registreren bij XTRA, maar mijn straatnaam wordt niet herkend.

    Het is belangrijk dat je jouw adres in dezelfde taal invoert als de keuzetaal waarmee je bent ingelogd bij Xtra. Je kan ook de eerste letters van je straatnaam invoegen. Dan komen er zoeksuggesties tevoorschijn en selecteer je jouw straat.
  • Waar vind ik het privacycharter van Colruyt Group?

    Hier vind je het privacycharter van Colruyt Group.
  • Ik verhuis. Wat moet ik doen om mijn folders te blijven krijgen?

    Pas je adres aan bij je persoonsgegevens van je Xtra-profiel. Je kan ook je adres aanpassen via een formulier in een winkel.
    Verhuist ook een andere persoon naar je nieuwe adres? Dan moet die persoon ook de persoonsgegevens van zijn of haar Xtra-profiel aanpassen of in een winkel een formulier invullen.
  • Hoe activeer ik mijn XTRA-login?

    Maak eerst je Xtra-login aan via de Xtra-app, de Xtra-website of een andere website van Colruyt Group. Bevestig binnen de 48 uur je registratie via de link in je mailbox. Zodra je jouw Xtra-login geactiveerd hebt, kan je eenvoudig shoppen in alle webshops van Colruyt Group en je profiel en communicaties beheren.
  • Ik ben mijn XTRA-login vergeten.

    Je Xtra-login is een e-mailadres. Weet je het e-mailadres van jouw Xtra-login niet meer? Bel naar het Xtra-nummer +32 (0)2 363 54 00 (ma-za: 8-20 u.).
  • Ik ben het paswoord van mijn XTRA-login vergeten.

    Klik op 'Paswoord Vergeten' en vul je e-mailadres in. Daarna ontvang je een e-mail met een link om je nieuwe paswoord in te stellen. Geen e-mail ontvangen? Kijk voor de zekerheid ook in je folder met ongewenste e-mails.
  • Ik heb geen e-mail ontvangen om mijn XTRA-paswoord te veranderen.

    Soms duurt het even voor je een e-mail ontvangt. Kijk voor de zekerheid ook in je folder met ongewenste mails. Niet zeker of je het juiste e-mailadres hebt opgegeven? Vraag dan opnieuw een nieuw paswoord aan.
  • Kan ik mijn XTRA-login activeren zonder een e-mailadres op te geven?

    Het is niet mogelijk om je Xtra-login te activeren zonder een e-mailadres.
  • Kan ik automatisch aangemeld blijven op mijn XTRA-profiel?

    Ja, dat kan. Op de loginpagina van Xtra kan je aanvinken of je aangemeld wil blijven over verschillende bezoeken heen. De Xtra-loginpagina vind je op de Xtra-website en op de websites van de deelnemende winkels en webshops.
    Zie je het vakje ‘Aangemeld blijven’ niet op je scherm? Dan blokkeert je browser cookies van derden. Je kan deze optie aanpassen via de instellingen van je browser.
    Opgelet: je kan alleen aangemeld blijven op een website wanneer je dezelfde computer en dezelfde browser blijft gebruiken.

XTRA-kaart aanvragen

  • Ik wil mijn XTRA-kaart aanvragen via de XTRA-app, de XTRA-website of een andere website van Colruyt Group.

    Met je Xtra-app krijg je exact dezelfde voordelen als met de Xtra-kaart. Je hebt je kaart altijd op zak en het is beter voor het milieu. Wil je toch een Xtra-kaart aanvragen, dan kan dat zo:

    • Via de XTRA-app: download de Xtra-app via de App Store of Google Play en maak een Xtra-login aan. Bevestig je registratie binnen de 48 uur via de link in je mailbox. Van zodra je jouw Xtra-login bevestigd hebt, kan je een Xtra-kaart aanvragen. Na een tiental dagen krijg je jouw Xtra-kaart in je bus. In de tussentijd geniet je met de QR-code van de Xtra-app de voordelen van de deelnemende winkels.
    • Via de XTRA-website of een andere website van Colruyt Group: maak een Xtra-login aan. Bevestig je registratie binnen de 48 uur via de link in je mailbox. Van zodra je jouw Xtra-login bevestigd hebt, kan je een Xtra-kaart aanvragen en een tijdelijke Xtra-kaart downloaden en afdrukken. Je tijdelijke Xtra-kaart is 12 weken geldig. Na een tiental dagen krijg je jouw Xtra-kaart in je bus.
  • Ik heb mijn XTRA-kaart aangevraagd, maar heb ze nog niet ontvangen.

    Als je jouw Xtra-kaart via een formulier in de winkel hebt aangevraagd, duurt het een viertal weken voor je ze in de bus krijgt. Heb je jouw Xtra-kaart via de Xtra-app, de Xtra-website of een andere website van Colruyt Group aangevraagd, dan krijg je ze na een tiental dagen. De Xtra-app kan je meteen gebruiken en je krijgt er exact dezelfde voordelen mee als met de kaart.
  • Ik heb een XTRA-kaart gevonden die niet de mijne is.

    Je mag die Xtra-kaart afgeven in een van de winkels van Colruyt Group.
  • Hoe krijg ik een tijdelijke XTRA-kaart?

    Je kan een tijdelijke Xtra-kaart op drie manieren verkrijgen:

    • Via de Xtra-website of een andere website van Colruyt Group: na je registratie en de activatie van je Xtra-login, kan je meteen een tijdelijke Xtra-kaart downloaden en afdrukken.
    • Via de Xtra-app: download de Xtra-app via de App Store of Google Play. Na je registratie en de activatie van je Xtra-login in de Xtra-app krijg je een QR-code waarmee je meteen alle voordelen krijgt in de deelnemende winkels van Colruyt Group.
    • Via een Xtra-kaartaanvraagformulier in een winkel: gebruik de tijdelijke Xtra-kaart onderaan op het formulier.

    Je tijdelijke Xtra-kaart is 12 weken geldig en geeft je de voordelen van de deelnemende winkels van Colruyt Group. Gebruik deze tijdelijke kaart tot je jouw definitieve Xtra-kaart thuis ontvangt.
  • Ik wil een XTRA-kaart aanvragen.

    Wist je dat je met je Xtra-app exact dezelfde voordelen krijgt als met de Xtra-kaart? Je hebt je kaart altijd op zak en het is beter voor het milieu.

    Wil je toch een Xtra-kaart aanvragen, dan kan dat via je Xtra-login. Maak je persoonlijke Xtra-login aan via de Xtra-app, de Xtra-website of een andere website van Colruyt Group. Zodra je Xtra-login geactiveerd is, kan je een Xtra-kaart aanvragen. In afwachting van je Xtra-kaart, kan je de QR-code van de app gebruiken of een tijdelijke kaart downloaden en afdrukken.
    In een winkel kan je ook een kaartaanvraagformulier invullen.
  • Ik ben zelfstandige of oefen een vrij beroep uit en wil een XTRA-kaart aanvragen.

    De Xtra-kaart is uitsluitend voor particulieren. Je kan geen Xtra-kaart aanvragen voor professionele of commerciële doeleinden. Het is wel mogelijk om als particulier een Xtra-kaart aan te vragen op je eigen naam. Voor professionele aankopen kan je de Colruyt- of Spar-factuurkaart of de Colruyt Professional Plus-kaart gebruiken.
  • Ik wil een XTRA-kaart aanvragen voor een onderneming of vereniging.

    De Xtra-kaart is uitsluitend voor particulieren. Ondernemingen of verenigingen kunnen geen Xtra-kaart aanvragen. Het is wel mogelijk om als particulier een Xtra-kaart aan te vragen op je eigen naam. Aankopen voor een bedrijf of vereniging kan je doen met de Colruyt- of Spar-factuurkaart of de Colruyt Professional Plus-kaart.
  • Ik ben mijn XTRA-kaart verloren.

    Geen probleem, gebruik je Xtra-app. Zo blijf je alle voordelen genieten in alle deelnemende winkels van Colruyt Group.

    • Je kaart blokkeren met je een XTRA-login
      Log in op je Xtra-profiel en blokkeer je Xtra-kaart. Zo ben je zeker dat niemand anders ze kan gebruiken. Een nieuwe kaart aanvragen of een tijdelijke downloaden, kan ook.
    • Heb je geen XTRA-login?
      Bel het Xtra-nummer +32 (0)2 363 54 00 (ma-za: 8-20 u.).
  • Mijn XTRA-kaart is gestolen.

    Geen probleem, gebruik je Xtra-app. Zo blijf je alle voordelen genieten in alle deelnemende winkels van Colruyt Group.

    • Je kaart blokkeren met je een XTRA-login
      Log in op je Xtra-profiel en blokkeer je Xtra-kaart. Zo ben je zeker dat niemand anders ze kan gebruiken. Een nieuwe kaart aanvragen of een tijdelijke downloaden, kan ook.
    • Heb je geen XTRA-login?
      Bel het Xtra-nummer +32 (0)2 363 54 00 (ma-za: 8-20 u.).
  • Mijn XTRA-kaart is defect.

    Geen probleem, gebruik je Xtra-app. Zo blijf je alle voordelen genieten in alle deelnemende winkels van Colruyt Group. Een nieuwe kaart aanvragen kan via je Xtra-login of via het Xtra-nummer: +32 (0)2 363 54 00 (ma-za: 8-20 u.).
  • Ik heb een kaart met een oud logo. Werk die nog?

    Je huidige kaart blijft gewoon werken. Weet dat onze Xtra-app je alle voordelen van de kaart biedt en meer zoals zicht op wat je koopt en waar je budget exact naartoe gaat.

Paswoord en beveiliging

  • Ik ben het paswoord van mijn XTRA-login vergeten.

    Klik op 'Paswoord Vergeten' en vul je e-mailadres in. Daarna ontvang je een e-mail met een link om je nieuwe paswoord in te stellen. Geen e-mail ontvangen? Kijk voor de zekerheid ook in je folder met ongewenste e-mails.
  • Ik heb geen e-mail ontvangen om mijn XTRA-paswoord te veranderen.

    Soms duurt het even voor je een e-mail ontvangt. Kijk voor de zekerheid ook in je folder met ongewenste mails. Niet zeker of je het juiste e-mailadres hebt opgegeven? Vraag dan opnieuw een nieuw paswoord aan.
  • Hoe koppel ik mijn toestel?

    Je koppelt je toestel aan je Xtra-account door in de app een verificatiecode aan te vragen. Die ontvang je via e-mail. Nadat je die verificatiecode hebt ingegeven, is het toestel gekoppeld aan jouw account.
  • Kan ik mijn gekoppelde toestellen verwijderen?

    Ja, dit kan zowel via de Xtra-app als via jouw online Xtra-profiel. Op de website kan je alle gekoppelde toestellen verwijderen. In de app kan je alleen het toestel ontkoppelen dat je op dat moment gebruikt.

Mijn voordelen

  • Waar geniet ik allemaal voordelen met mijn XTRA-app of XTRA-kaart?

    Met je Xtra-app of Xtra-kaart krijg je de specifieke voordelen van de volgende winkels en webshops van Colruyt Group: Colruyt, OKay, OKay Compact, Bio-Planet, Spar Colruyt Group, Collect&Go, DreamLand, Dreambaby , ColliShop en Colruyt Group Academy. Daarnaast tank je ook slim, snel en eenvoudig bij DATS 24 met je Xtra-app of Xtra-kaart (zodra je de betaalfunctie hebt geactiveerd).

    • Colruyt: boven op de laagste prijzen worden onmiddellijk alle kortingen verrekend.
    • OKay & OKay Compact: je krijgt direct alle voordelen van OKay en OKay Compact.
    • Bio-Planet: je krijgt direct alle Bio-Planet-voordelen.
    • Spar Colruyt Group: je ontvangt automatisch alle Spar-voordelen in één keer. Je hoeft geen bonnetjes meer te verzamelen of je Top Deal-kaart te zoeken.
    • Collect&Go: je ontvangt je vertrouwde Colruyt- en Bio-Planet-voordelen en profiteert van alle acties van Collect&Go.
    • DreamLand: je profiteert van alle DreamLand-kortingen. Je kan deelnemen aan exclusieve wedstrijden en krijgt voorrang bij inschrijvingen voor events.
    • Dreambaby: je krijgt altijd 25 % korting op zwangerschapskleding. Je profiteert van alle lopende promoties, geniet gepersonaliseerde voordelen op maat van jou en je kindje en kan deelnemen aan exclusieve wedstrijden en events.
    • ColliShop: je profiteert automatisch van alle promoties, boven op de scherpste prijzen.
    • DATS 24: je geniet een extra korting van 0,5 eurocent/liter op de prijs aan de pomp. Deze korting is bregrensd tot 16 eurocent/liter op de officiële prijzen en geldt alleen voor diesel, benzine en CNG.
    • Colruyt Group Academy: je bent steeds op de hoogte van promoties, acties en evenementen.
  • Hoe krijg ik met mijn XTRA-app of XTRA-kaart alle voordelen van de deelnemende winkels van Colruyt Group?

    Toon in de winkels je Xtra-app of Xtra-kaart aan de kassa en je krijgt automatisch en onmiddellijk alle voordelen. Alle kortingen worden aan de kassa verrekend en staan duidelijk op je kasticket vermeld.
  • Ik ben vergeten mijn XTRA-app of XTRA-kaart te tonen aan de kassa. Hoe kan ik toch nog mijn korting krijgen?

    Merk je dit nog dezelfde dag? Ga terug naar de winkel waar je bent langsgeweest. Een medewerker uit de winkel zal je alsnog de korting geven waar je recht op hebt.
    Merk je dit later op? Neem dan contact op met onze klantendienst op het Xtra-nummer: +32 (0)2 363 54 00 (ma-za: 8-20 u.).
  • Welke voordelen krijg ik met mijn XTRA-app of XTRA-kaart in Luxemburg?

    In de Colruyt-winkels in Luxemburg krijg je met je Xtra-app of Xtra-kaart automatisch alle kortingen, boven op de laagste prijzen. In België geniet je met je Xtra-app of Xtra-kaart de voordelen van Colruyt en ook die van 9 andere winkels en webshops.
  • Hoe lang is de geschenkcheque van mijn geboortelijst bij Dreambaby geldig?

    De geschenkcheque van je geboortelijst is één jaar geldig vanaf de datum waarop de geschenkcheque werd opgeladen. Die vervaldatum kan je opzoeken met de Xtra-app of via je Xtra-login op de Xtra-website. Een paar weken voor de geschenkcheque vervalt, krijg je een herinneringsmail.
  • Ik ben mijn bonnenboekje van Dreambaby kwijt.

    Dat is geen probleem. De bonnen staan op je Xtra-app of Xtra-kaart. Toon je Xtra-app of Xtra-kaart aan de kassa en je profiteert van alle kortingen bij Dreambaby. Wil je graag een overzicht van je gratis artikelen? Neem dan contact op met de Dreambaby-klantendienst op +32 (0)2 363 56 65.
  • Ik wil mijn Skoebidoe-bonnen van de Christelijke Mutualiteit combineren met mijn XTRA-app of XTRA-kaart.

    Skoebidoe-bonnen kan je combineren met je Xtra-app of Xtra-kaart. De bestaande kortingen in de winkels staan los van de Skoebidoe-bonnen.
  • Ik wil weten hoeveel er nog op mijn geschenkcheque van Dreambaby staat.

    Je kan het saldo van je geschenkcheque raadplegen in de Xtra-app of op de Xtra-website.
  • Waar is de geschenkcheque van mijn Dreambaby-geboortelijst geldig?

    Je kan je geboortelijst leggen bij een Dreambaby- of Colruyt-winkel of bij een DreamLand-winkel met een Dreambaby Shop of Corner. De geschenkcheque van 10 % (of 15 % bij meerlingen) die je krijgt bij het afsluiten van de geboortelijst is geldig op het assortiment van de winkels en webshops van Dreambaby en DreamLand. Voor je geboortelijst kan je niet kiezen uit het baby-assortiment van Colruyt en OKay.
  • Krijg ik met mijn XTRA-app of XTRA-kaart ook alle kortingen van ColliShop?

    Je kortingen worden automatisch verrekend tijdens je reservatie.
  • Krijg ik ook korting bij DATS 24 met mijn XTRA-app of XTRA-kaart?

    Als je bij DATS 24 tankt met je Xtra-kaart krijg je bij elke tankbeurt een extra korting van 0,5 eurocent/liter boven op de scherpe prijzen. Deze korting is begrensd tot 16 eurocent/liter op de officiële prijzen en geldt alleen voor diesel en benzine.
  • Ik wacht op mijn nieuwe XTRA-kaart maar wil nu al alle voordelen genieten.

    Je kan de Xtra-app gebruiken. Je krijgt er exact dezelfde voordelen mee als met de kaart. Na je registratie en de activatie van je Xtra-login in de Xtra-app krijg je een QR-code waarmee je meteen kan shoppen.
    Of je kan een tijdelijke Xtra-kaart aanvragen:
    • Via de Xtra-website of een andere website van Colruyt Group: na je registratie en de activatie van je Xtra-login, kan je meteen een tijdelijke Xtra-kaart downloaden en afdrukken.
    • Via een Xtra-kaartaanvraagformulier: gebruik de tijdelijke Xtra-kaart onderaan op het formulier.
    Je tijdelijke Xtra-kaart is 12 weken geldig en geeft je de voordelen van de deelnemende winkels van Colruyt Group. Gebruik deze tijdelijke kaart tot je jouw definitieve Xtra-kaart thuis ontvangt.
  • Wat is een waardebon?

    Een waardebon is een bepaald bedrag dat je binnen een bepaalde periode kan spenderen bij één of meerdere winkels of webshops van Colruyt Group. Momenteel krijg je alleen een waardebon wanneer je een geboortelijst afsluit bij Dreambaby. De waarde wordt opgeladen op je Xtra-app en/of Xtra-kaart.
  • Hoe krijg ik een waardebon van Dreambaby?

    Je krijgt een waardebon wanneer je een geboortelijst bij Dreambaby afsluit. De bon bedraagt 10 % van de waarde van je geboortelijst (of 15 % bij meerlingen) en wordt opgeladen op je Xtra-app en/of Xtra-kaart.
  • Bij welke winkels of webshops kan ik de Dreambaby-waardebon gebruiken?

    De waardebon van Dreambaby is geldig op het assortiment van de winkels en webshops van Dreambaby en DreamLand. Online reserveringen kan je ophalen in een winkel van Dreambaby, Colruyt, OKay of DreamLand. Je laat je Xtra-app en/of Xtra-kaart door de medewerker aan de kassa scannen en zegt of je het saldo van je waardebon wil gebruiken. Je kan het saldo over meerdere aankopen spreiden.
  • Hoe kan ik het saldo van mijn Dreambaby-waardebon raadplegen?

    Je kan het saldo van je waardebon raadplegen via je Xtra-profiel.
  • Hoe lang is mijn Dreambaby-waardebon geldig?

    De waardebon van je geboortelijst is één jaar geldig vanaf de datum waarop de bon werd opgeladen. De vervaldatum kan je raadplegen via je Xtra-profiel. Een maand voor de bon vervalt, krijg je een herinneringsmail.
  • Ik wil een waardebon gebruiken met mijn XTRA-app of XTRA-kaart.

    Wanneer je jouw Xtra-app of Xtra-kaart gebruikt, wordt het saldo van je waardebon automatisch afgetrokken. Indien je dat niet wil, moet je dat zeggen aan de winkelmedewerker aan de kassa.
  • Krijg ik met mijn XTRA-app of XTRA-kaart dezelfde voordelen in elke winkel van Colruyt Group?

    Neen. Elke winkel heeft zijn eigen specifieke kortingen en aanbiedingen. Je krijgt deze voordelen automatisch en onmiddellijk door je Xtra-app of Xtra-kaart aan de kassa te tonen.

XTRAwatch

  • Hoe kan ik XTRA op mijn smartwatch gebruiken?

    Je kan je smartwatch als Xtra-klantenkaart in de winkels gebruiken. Aan de kassa open je de Xtra-app op je smartwatch. Daarna laat je jouw persoonlijke QR-code scannen door de winkelmedewerker. Op die manier krijg je automatisch en onmiddellijk de specifieke voordelen van elke winkel. Je kan met je smartwatch je Xtra-profiel niet raadplegen en ook niet betalen in de winkels.
  • Hoe link ik de XTRA-app aan mijn smartwatch?

    Dat is heel eenvoudig. Heb je een iPhone en een Apple Watch of een Android-toestel en een Android Smartwatch? Update dan eerst je Xtra-app en activeer daarna jouw add-on op je smartwatch. Vervolgens kan je jouw smartwatch aan de winkelkassa’s als Xtra-klantenkaart gebruiken.

    Heb je een iPhone en een Android-smartwatch? Ga dan eerst naar de App Store en installeer de Xtra watch-app op je smartwatch. Na de installatie kan je je aanmelden met je Xtra-login.
  • Werkt de XTRAwatch-app op alle toestellen?

    De Xtrawatch-app werkt momenteel alleen met de besturingssystemen WatchOS (Apple) en Android Wear. De Xtrawatch-app is dus nog niet compatibel met Tizen: het besturingssysteem van zowat alle Samsung-toestellen.

Betalen met XTRA

  • Is betalen met XTRA gratis?

    Ja, betalen met Xtra is volledig gratis.
  • Waar kan ik betalen met mijn XTRA-app of XTRA-kaart?

    Je kan met je Xtra-app of Xtra-kaart betalen in alle deelnemende winkels van Colruyt Group in België en Luxemburg: Colruyt, OKay, Bio-Planet, Spar Colruyt Group, Collect&Go (betalen bij afhalen), DreamLand, Dreambaby en ColliShop (in de winkel en de pop-upstores). Daarnaast tank je ook slim, snel en eenvoudig bij DATS 24 met je Xtra-kaart of Xtra-app (zodra je de betaalfunctie hebt geactiveerd).
  • Hoe werkt een domiciliëringsmandaat?

    Door het ondertekenen van het mandaat geef je toelating aan Colruyt Group om het bedrag van je aankopen/tankbeurten aan te bieden aan jouw bank. Ten vroegste 2 bankwerkdagen na je aankoop/tankbeurt zal het bedrag van je rekening worden gehaald.
  • Na hoeveel dagen gaat het bedrag van mijn rekening?

    Het bedrag van elke transactie gaat ten vroegste binnen 2 bankwerkdagen van de rekening. Elke transactie wordt individueel van de rekening gehaald. Als je in een winkel tegelijkertijd aankopen doet en geld afhaalt, telt dit wel als eenzelfde transactie.
  • Waar vind ik een overzicht van mijn betalingen?

    Op je Xtra-profiel vind je een overzicht van je betalingen onder Xtra-profiel, ‘mijn betaalfunctie’. Je tankbeurten vind je terug onder 'mijn tankhistoriek'.
  • Hoe betaal ik met de XTRA-app of -kaart in de winkel of in het tankstation?

    • Tanken bij DATS 24: Open je Xtra-app aan de pomp, selecteer het ‘tanken’-icoontje op het beginscherm en geef het pompnummer in. Met de kaart volg je de instructies aan de betaalterminal van de pomp.
    • Betalen in de winkel/geld afhalen: Je Xtra-kaart of de QR-code (op de app) wordt samen met je inkopen gescand aan de kassa. Zeg aan de kassamedewerker dat je wil betalen met Xtra en/of cash wil afhalen. Geef nadien je pincode in op de betaalterminal.
  • Welke voordelen biedt betalen/tanken met XTRA?

    • Betalen in de winkel: Je hebt maar 1 kaart/app nodig en bent dus sneller voorbij de kassa.
    • Tanken bij DATS 24: Bij elke tankbeurt krijg je een extra korting van 0,5 eurocent/liter op de prijs aan de pomp. Deze korting is begrensd tot 16 eurocent/liter op de officiële prijzen en geldt alleen voor diesel, benzine en CNG.
  • Ik wil mijn XTRA-betaalfunctie stopzetten en enkel nog maar kortingen genieten.

    Geen probleem, je kan ze onmiddellijk blokkeren via je Xtra-profiel, ‘Mijn betaalfunctie’. Je kan hiervoor ook bellen naar onze klantendienst op 02 363 54 00 (ma-za, van 8 tot 20 u.). Je kan de app of kaart wel blijven gebruiken om kortingen in de winkels te genieten.
  • Hoe werken de limieten?

    We werken met drie profielen: Basic/Standaard/Comfort. Aan ieder profiel zijn wekelijkse aankoop-  en tanklimieten gekoppeld. Hier vind je meer uitleg.
  • Wanneer wordt de tanklimiet verdubbeld?

    Als er meerdere Xtra-kaarthouders zijn die eenzelfde rekening gebruiken, wordt de tanklimiet bij de profielen Standaard en Comfort verdubbeld.
  • Waarom wordt de Colruyt-betaalkaart en de DATS 24-tankkaart vervangen door XTRA?

    Met Xtra willen we winkelen voor jou nog makkelijker maken. Met 1 kaart, 1 app en 1 login geniet je alle specifieke voordelen in 10 winkels en webshops van Colruyt Group. Tank je met je Xtra-kaart? Dan krijg je bij elke tankbeurt een extra korting van 0,5 eurocent/liter op de prijs aan de pomp. Deze korting is begrensd tot 16 eurocent/liter op de officiële prijzen en geldt alleen voor diesel, benzine en CNG.
  • Hoeveel XTRA-kaarthouders kunnen eenzelfde rekening gebruiken?

    Zoveel je wil, maar jullie delen het profiel (en dus de uitgave- en tanklimieten) van de rekening. Heb je bijvoorbeeld het profiel Comfort? Dan kunnen jullie samen dus voor wekelijks 1.250 euro aankopen doen in de winkel. Wel wordt de tanklimiet verdubbeld bij de profielen Standaard en Comfort wanneer er meerdere Xtra-kaarthouders zijn die dezelfde rekening gebruiken.
  • De pincode van mijn XTRA-kaart werkt niet. Wat moet ik doen?

    Controleer of de kaart geblokkeerd werd. Je kan onze klantendienst contacteren voor meer uitleg op 02 363 54 00 (ma-za, van 8 tot 20 u.). Werd de kaart niet geblokkeerd? Vraag dan een nieuwe pincode aan. Die ontvang je per post.
  • Hoe kan ik mijn pincode wijzigen?

    Je kan jouw pincode wijzigen met de pukcode. Heb je jouw pukcode bij de hand? Bel dan 02 363 54 00 (ma-za, van 8 tot 20 u.) en wijzig zelf je pincode. Ben je jouw pukcode kwijt? Bel dan onze klantendienst om een nieuwe pukcode aan te vragen. Die wordt via de post opgestuurd naar de rekeninghouder van de Xtra-kaart.
  • Ik ben mijn pincode vergeten, wat nu?

    Log in op uw Xtra-profiel en ga naar 'mijn betaalfunctie'. Klik op de knop 'code opsturen'. Enkele dagen later ontvang je dan een brief met jouw geheime code. Heb je geen Xtra-login? Maak er dan makkelijk een aan op mijnxtra.be of bel onze klantendienst op 02 363 54 00 (ma-za, van 8 tot 20 u.).
  • Hoe kan ik de betaalfunctie deactiveren?

    Je kan de betaalfunctie eenvoudig online deactiveren: log in met jouw Xtra-profiel, ga naar ‘Mijn betaalfunctie’ en deactiveer de functie.

    Je kan ook onze klantendienst bellen op 02 363 54 00 (ma-za, van 8 tot 20 u.) en vragen om de betaalfunctie te deactiveren. We zetten de betaalfunctie dan meteen stop.
  • Mijn XTRA-kaart heeft geen chip. Is dit toch veilig om mee te betalen?

    Ja. We scannen de unieke QR-code in of lezen de magneetstrip, en je moet altijd je persoonlijke pincode ingeven.
  • Krijg ik korting als ik tank of betaal met XTRA?

    • Als je met je Xtra-app of -kaart tankt bij DATS 24 krijg je bij elke tankbeurt een extra korting van 0,5 eurocent/liter op de prijs aan de pomp. Deze korting is begrensd tot 16 eurocent/liter op de officiële prijzen en geldt alleen voor diesel, benzine en CNG. Met Xtra betalen gaat sneller aan de kassa.
  • Gebruik ik dezelfde pincode om te betalen met de XTRA-app en de XTRA-kaart?

    Ja, de pincode blijft dezelfde.
  • Waarom moet ik bij de wijziging van het rekeningnummer de betaalfunctie laten activeren in de winkel?

    Wij willen voor jouw eigen veiligheid een identiteitscontrole doen in de winkel.
  • Waarom moet ik een nieuwe pincode laten activeren in de winkel?

    Zo bepaal je zelf wanneer je nieuwe pincode actief wordt.  
  • Waarom kan ik maar 1 rekeningnummer koppelen aan mijn XTRA-kaart?

    Het is technisch nog niet mogelijk om meerdere rekeningnummers te koppelen aan de Xtra-kaart.
  • Ik ben niet akkoord met de laatste versie van de algemene voorwaarden. Kan ik de betaalfunctie toch gebruiken?

    Wanneer je de algemene voorwaarden niet langer wenst te aanvaarden, kan je ervoor kiezen om de betaalfunctie stop te zetten. Je kan je Xtra-app en -kaart wel blijven gebruiken om te genieten van kortingen.

Betaalfunctie activeren

Tanken bij DATS 24

Mobiel tanken

Info voor Colruyt-betaalkaarthouders

Betaalprofielen en -limieten

Mijn privacy

  • Wat is GDPR?

    GDPR, de General Data Protection Regulation, is de nieuwe Europese privacywetgeving voor het beheer en de bescherming van persoonsgegevens. Het belangrijkste doel van de wet is om ervoor te zorgen dat persoonsgegevens (bv. naam, adres, telefoonnummer) niet misbruikt worden of in verkeerde handen terecht komen. Deze nieuwe wetgeving legt hiervoor strenge richtlijnen op aan alle bedrijven die omgaan met persoonsgegevens. Verder zorgt de wetgeving ervoor dat Europese burgers meer controle krijgen over hoe hun gegevens gebruikt worden.
  • Wat betekent GDPR voor Colruyt Group?

    GDPR, de General Data Protection Regulation, sluit volledig aan bij de waarden en normen van Colruyt Group. We hechten heel veel belang aan de vertrouwensrelatie met onze klanten en gegevensbescherming is een topprioriteit voor Colruyt Group. We zetten alles op alles om persoonsgegevens te beschermen en volgen daarbij alle wettelijke procedures. Verder zetten we nu nóg meer in op een duidelijke en transparante communicatie over welke gegevens we juist verzamelen en wat we er precies mee doen. Als klant kan je ook op elk moment jouw rechten m.b.t. jouw persoonsgegevens uitoefenen via je persoonlijke Xtra-pagina (login via mijnxtra.be) of via onze klantendienst op het telefoonnummer +32(0)2 363 54 00 (ma-za, van 8 tot 20 u.).
  • Is Colruyt Group GDPR-conform?

    Ja. Nu al zijn onze processen GDPR-conform. Wel hebben we door de enorme hoeveelheid aan IT-systemen nog tot eind 2018 de tijd nodig om al onze oude databases up-to-date te brengen. We voldoen ook aan alle rechten van de betrokkenen die voor ons van toepassing zijn. Een groot deel van deze rechten kan je nu al uitoefenen via je persoonlijke Xtra-pagina (login via mijnxtra.be). Via deze profielpagina heb je namelijk zelf controle over je gegevens die je op elk moment kan aanpassen. Overal waar wettelijk verplicht zullen we ook telkens je toestemming vragen om je gegevens te gebruiken. In dit filmpje geven we wat toelichting bij GDPR en ons privacybeleid.

    X
    En in onze Privacyverklaring leggen we transparant uit wat wij allemaal met je gegevens doen. Tot slot hebben we ook een Data Protection Officer (DPO) in dienst die toeziet op de goede gang van zaken.
  • Waar vind ik de privacyverklaring van Colruyt Group?

    Hier vind je de privacyverklaring van Colruyt Group.
  • Waar kan ik de algemene voorwaarden van XTRA terugvinden?

    Hier vind je de algemene voorwaarden van Xtra.
  • Hoe zorgt Colruyt Group ervoor dat mijn gegevens veilig zijn?

    Bij Colruyt Group zijn we altijd al heel omzichtig omgesprongen met klantgegevens, en dat zullen we ook in de toekomst blijven doen. We behandelen alle klantgegevens als strikt vertrouwelijke informatie en gaan daarbij te werk met het uiterste respect voor jouw privacy.
    We hanteren 3 principes bij het verzamelen en gebruiken van onze klantgegevens:

    • We verkopen nooit klantgegevens aan derden: klantgegevens worden alleen gebruikt binnen Colruyt Group.
    • We beschermen de privacy van onze klanten. Klantgegevens zijn binnen de groep alleen toegankelijk voor de medewerkers die deze nodig hebben voor de uitoefening van hun job.
    • We verzamelen gegevens om onze klanten zo goed mogelijk te kunnen bedienen en misbruiken deze gegevens niet. We vragen ook niet meer gegevens dan we nodig hebben om onze diensten te kunnen aanbieden.
    Bekijk in dit filmpje hoe Colruyt Group jouw gegevens beschermt.

    X
  • Verkoopt of deelt Colruyt Group mijn gegevens?

    Colruyt Group zal je gegevens nooit verkopen. Klantgegevens zijn voor ons geen commercieel goed, maar een manier om de relatie met onze klanten te verbeteren. Daarom worden de gegevens van onze klanten uitsluitend binnen Colruyt Group gebruikt.

    In bepaalde gevallen is het wel nodig om onze klantgegevens te delen met andere partijen, maar enkel onder strikte voorwaarden (bijvoorbeeld: het delen van adressen met een postbedrijf om de Xtra-kaart of bestellingen naar het juiste adres op te sturen). Verder delen we in heel uitzonderlijke gevallen ook gegevens wanneer een wet, regelgeving, juridische procedure of een overheid ons dit vraagt. Meer info hierover vind je in de Privacyverklaring.
  • Hoe kan ik mijn gegevens beheren?

    Via je persoonlijke Xtra-pagina (login via mijnxtra.be) kan je zelf al jouw gegevens beheren en aanpassen. Verder kan je daar ook zelf aanduiden van welke winkels je graag de nieuwsbrief (via mail) of folders (in de bus) wil ontvangen. Je kan ook gebruik maken van de uitschrijfmogelijkheid in elke marketingmail die je ontvangt van één van onze winkels. Heb je toch nog vragen of vind je de weg niet op jouw Xtra-pagina? Neem dan gerust contact op met de klantendienst op het telefoonnummer +32(0)2 363 54 00 (ma-za, van 8 tot 20 u.).
  • Waarvoor gebruiken jullie mijn data?

    Bij Colruyt Group verzamelen en gebruiken we jouw persoonsgegevens om je zo goed mogelijk van dienst te kunnen zijn. Enerzijds gebruiken we jouw gegevens om onze diensten te kunnen aanbieden, bv. het opsturen van een Xtra-kaart of persoonlijke voordelen naar het juiste adres. Daarnaast gebruiken we klantgegevens om onze informatie, assortimenten en dienstverlening zoveel mogelijk af te stemmen op de persoonlijke noden en interesses van onze klanten, en dat in elke fase van hun leven. Ten slotte gebruiken we klantgegevens om klanten uit te nodigen voor workshops en klantenpanels, en voor direct marketing-doeleinden. We gebruiken enkel de gegevens van klanten die zich via Xtra hebben ingeschreven en/of hun toestemming hebben gegeven om bepaalde gevoelige gegevens te gebruiken. Meer info hierover vind je in de Privacyverklaring.
  • Welke rechten heb ik als klant?

    Volgens GDPR heb je als klant van Colruyt Group de volgende rechten met betrekking tot jouw persoonsgegevens:

    • Je kan een overzicht vragen van de persoonsgegevens die we van jou bijhouden.
    • Je kan foutieve gegevens laten verbeteren en gegevens die niet langer relevant zijn laten verwijderen.
    • Je kan je gegevens laten doorsturen naar een andere partij.
    • Je kan vragen je gegevens niet te gebruiken voor direct marketing.
    • Je kan ons vragen om het gebruik van jouw persoonsgegevens te beperken of bezwaar maken tegen een gebruik van jouw persoonsgegevens.

    We verwijzen ook graag naar de Privacyverklaring voor meer informatie.
  • Hoe kan ik mijn rechten uitoefenen?

    Er bestaan verschillende manieren om jouw rechten uit te oefenen bij Colruyt Group.
    Via je persoonlijke Xtra-pagina (login via mijnxtra.be) kan je zelf je gegevens beheren en aanpassen. Verder kan je ook via je persoonlijke Xtra-pagina zelf aanduiden welke communicatie (nieuwsbrieven of folders) je graag van ons ontvangt. Je kan verder ook altijd gebruik maken van de uitschrijfmogelijkheid in elke marketingmail die je ontvangt van één van onze winkels.
    In de Privacyverklaring kan je nalezen welke persoonlijke gegevens wij verzamelen en waarvoor we deze gegevens gebruiken.
    Voor alle overige rechten (of wanneer je niet over een online Xtra-login beschikt) kan je terecht bij onze klantendienst op het telefoonnummer +32(0)2 363 54 00 (ma-za, van 8 tot 20 u.). Hierbij zijn we wel verplicht om je identiteit te controleren door een kopie van de voorzijde van jouw identiteitskaart op te vragen.
  • Waar kan ik terecht met bijkomende vragen?

    Voor bijkomende vragen omtrent jouw privacy kan je ons contacteren per mail via info@mijnxtra.be of bel onze klantendienst op +32(0)2 363 54 00 (ma-za, van 8 tot 20 u.). Raadpleeg zeker ook onze Privacyverklaring en algemene voorwaarden voor meer informatie.
  • Waar kan ik terecht om een klacht in te dienen?

    Heb je klachten over hoe wij omgaan met je persoonsgegevens? Contacteer dan onze interne Data Protection Officer (DPO) via privacy@colruytgroup.com of +32(0)2 363 23 45. Onze Data Protection Officer (DPO) of functionaris voor bescherming van persoonsgegevens is een gekwalificeerde medewerker binnen Colruyt Group die toeziet op de goede gang van zaken met betrekking tot het omgaan met persoonsgegevens in onze organisatie.
    Wanneer onze DPO je onvoldoende kan helpen, kan je ook steeds contact opnemen met de Belgische Gegevensbeschermingsautoriteit om daar een klacht in te dienen.

Mijn aankopen

Kaart vervangen

Xtra-kaart defect, verloren of gestolen.

Voordelen

Ontdek alle voordelen met Xtra.

Veelgestelde vragen

Vind het antwoord op je vraag.

Contact

Onze klantendienst helpt je graag verder.