Hieronder vind je het antwoord op de meest gestelde vragen.
XTRA-app en –kaart gebruiken
Waar kan ik de algemene voorwaarden van XTRA terugvinden?
Ik heb een nieuwe smartphone gekocht. Kan ik mijn XTRA-app blijven gebruiken?
Hoe krijg ik met de XTRA-app de voordelen van de deelnemende winkels van Colruyt Group?
Mijn XTRA-app werkt niet meer.
Mijn smartphone is gestolen. Wat moet ik doen met mijn XTRA-app?
Kan ik tegelijkertijd de Xtra-app en een Xtra-kaart hebben? En welke moet ik dan gebruiken?
Kan ik betalen met mijn XTRA-app of XTRA-kaart?
Waar kan ik mijn XTRA-app of XTRA-kaart gebruiken?
Wordt de factuurkaart ook vervangen door de XTRA-kaart?
Vervangt mijn XTRA-app of XTRA-kaart mijn Colruyt-betaalkaart?
Waarom hebben mijn XTRA-app en mijn XTRA-kaart een verschillende QR-code?
Registreren en XTRA-login
Ik heb geen bevestigingsmail ontvangen om mijn XTRA-login te activeren.
Ik wil me registreren bij XTRA, maar ik krijg de melding dat mijn e-mailadres al in gebruik is.
Ik wil me registreren bij XTRA, maar mijn straatnaam wordt niet herkend.
Het is belangrijk dat je jouw adres in dezelfde taal invoert als de keuzetaal waarmee je bent ingelogd bij Xtra. Je kan ook de eerste letters van je straatnaam invoegen. Dan komen er zoeksuggesties tevoorschijn en selecteer je jouw straat.
Verschijnt je straat nog steeds niet? Bel naar het Xtra-nummer +32 (0)2 363 54 00 (ma-do en zaterdag, van 7 tot 20 u. en vrijdag van 7 tot 21 u.).
Waar vind ik het privacycharter van Colruyt Group?
Ik verhuis. Wat moet ik doen om mijn folders te blijven krijgen?
Hoe activeer ik mijn XTRA-login?
Ik ben mijn XTRA-login vergeten.
Je Xtra-login is een e-mailadres. Weet je het e-mailadres van jouw Xtra-login niet meer? Bel naar het Xtra-nummer +32 (0)2 363 54 00 (ma-do en zaterdag, van 7 tot 20 u. en vrijdag van 7 tot 21 u.).
Op de Xtra-app en mijnxtra.be kan je je ook aanmelden met het nummer op je Xtra-kaart. Ben je in de Xtra-app al aangemeld? Dan kan je jouw e-mailadres onder 'Profiel' vinden.
Ik ben het paswoord van mijn XTRA-login vergeten.
Ik heb geen e-mail ontvangen om mijn XTRA-paswoord te veranderen.
Kan ik mijn XTRA-login activeren zonder een e-mailadres op te geven?
Kan ik automatisch aangemeld blijven op mijn XTRA-profiel?
Ja, dat kan. Op de loginpagina van Xtra kan je aanvinken of je aangemeld wil blijven over verschillende bezoeken heen. De Xtra-loginpagina vind je op de Xtra-website en op de websites van de deelnemende winkels en webshops.
Zie je het vakje 'Aangemeld blijven' niet op je scherm? Dan blokkeert je browser cookies van derden. Je kan deze optie aanpassen via de instellingen van je browser.
Opgelet: je kan alleen aangemeld blijven op een website wanneer je dezelfde computer en dezelfde browser blijft gebruiken.
De mails van XTRA komen in mijn ongewenste mail terecht. Hoe los ik dat op?
Mijn e-mailadres is veranderd, kan ik dit zelf aanpassen?
De activatielink is verlopen. Hoe kan ik een nieuwe link ontvangen per mail?
XTRA-kaart aanvragen
Ik heb mijn XTRA-kaart aangevraagd, maar heb ze nog niet ontvangen.
Ik heb een XTRA-kaart gevonden die niet de mijne is.
Hoe krijg ik een tijdelijke XTRA-kaart?
Ik wil een XTRA-kaart aanvragen.
Ik ben zelfstandige of oefen een vrij beroep uit en wil een XTRA-kaart aanvragen.
Ik wil een XTRA-kaart aanvragen voor een onderneming of vereniging.
Ik ben mijn XTRA-kaart verloren.
Paswoord en beveiliging
Ik ben het paswoord van mijn XTRA-login vergeten.
Ik heb geen e-mail ontvangen om mijn XTRA-paswoord te veranderen.
Kan ik mijn gekoppelde toestellen verwijderen?
Voordelen
Waar geniet ik allemaal voordelen met mijn XTRA-app of XTRA-kaart?
Welke voordelen krijg ik met mijn XTRA-app of XTRA-kaart in Luxemburg?
Krijg ik ook korting bij DATS 24 met mijn XTRA-app of XTRA-kaart?
Ik wacht op mijn nieuwe XTRA-kaart maar wil nu al alle voordelen genieten.
Krijg ik met mijn XTRA-app of XTRA-kaart dezelfde voordelen in elke winkel van Colruyt Group?
XTRAwatch
Hoe kan ik XTRA op mijn smartwatch gebruiken?
Hoe link ik de XTRA-app aan mijn smartwatch?
Werkt de XTRAwatch-app op alle toestellen?
Betalen met XTRA
Waar kan ik betalen met mijn XTRA-app of XTRA-kaart?
Hoe werkt een domiciliëringsmandaat?
Na hoeveel dagen gaat het bedrag van mijn rekening?
Waar vind ik een overzicht van mijn betalingen?
Hoe betaal ik met de XTRA-app of -kaart in de winkel of in het tankstation?
Welke voordelen biedt betalen/tanken met XTRA?
Ik wil mijn XTRA-betaalfunctie stopzetten en enkel nog maar kortingen genieten.
Wanneer wordt de tanklimiet verdubbeld?
Waarom wordt de Colruyt-betaalkaart en de DATS 24-tankkaart vervangen door XTRA?
Hoeveel XTRA-kaarthouders kunnen eenzelfde rekening gebruiken?
De pincode van mijn XTRA-kaart werkt niet. Wat moet ik doen?
Hoe kan ik mijn pincode wijzigen?
Ik ben mijn pincode vergeten, wat nu?
Hoe kan ik de betaalfunctie deactiveren?
Mijn XTRA-kaart heeft geen chip. Is dit toch veilig om mee te betalen?
Krijg ik korting als ik tank of betaal met XTRA?
Gebruik ik dezelfde pincode om te betalen met de XTRA-app en de XTRA-kaart?
Waarom moet ik een nieuwe pincode laten activeren in de winkel?
Waarom kan ik maar 1 rekeningnummer koppelen aan mijn XTRA-kaart?
Betaalfunctie activeren
Hoe kan ik de betaalfunctie op XTRA aanvragen?
Aan welke voorwaarden moet ik voldoen om de betaalfunctie aan te vragen?
Hoe lang duurt de aanvraag voor de betaalfunctie?
Kan ik online de status van mijn aanvraag volgen?
Kan ik meerdere XTRA-kaarten met betaalfunctie aanvragen?
Kunnen meerdere XTRA-kaarthouders een rekening delen/op 1 rekening betalen?
Moet ik wachten op de pincode om te kunnen betalen? Wanneer krijg ik die?
Hoe kan ik mijn rekeningnummer wijzigen?
Welk profiel krijg ik als ik een XTRA-kaart met betaalfunctie aanvraag?
Waarom kan ik geen buitenlands rekeningnummer gebruiken voor de XTRA-betaalfunctie?
Tanken bij DATS 24
Vanaf wanneer kan ik met mijn XTRA-kaart tanken bij DATS 24?
Ik heb een XTRA-kaart om te tanken bij DATS 24. Kan ik hiermee betalen in de winkels?
Hoe kan ik een XTRA-kaart aanvragen en een promocode van DATS 24 ingeven?
Vervangt de XTRA-kaart de DATS 24-laadpas voor elektrische voertuigen?
Welke geheime code moet ik gebruiken als DATS 24-klant?
Wanneer kan mijn tanklimiet verdubbeld worden?
Krijg ik korting als ik tank of betaal met XTRA?
Mobiel tanken
Ik wil graag tanken met de XTRA-app. Hoe begin ik eraan?
Heeft mobiel tanken een invloed op mijn XTRA-tanklimiet?
Waarom kan ik niet zoals in de winkel tanken met mijn QR-code?
Kan ik met mijn XTRA-account op meerdere toestellen gebruik maken van de mobiele tankfunctie?
Mijn smartphone is gestolen/verloren. Kan iemand anders nu op mijn kosten tanken met de XTRA-app?
Indien het toestel niet beveiligd was en je nog ingelogd was op de Xtra-app, bestaat er theoretisch gezien een risico dat ‘de vinder’ jouw Xtra-app (en betaalfunctie) gebruikt om te tanken. Probeer dus om je smartphone altijd te beveiligen. Ben je je onbeveiligde smartphone verloren? Onderneem dan voor alle zekerheid zo snel mogelijk een van onderstaande acties:
Hou er steeds rekening mee dat wanneer je je onbeveiligde smartphone verliest, de vinder ook toegang heeft tot andere informatie die op jouw smartphone te vinden is (e-mails, paswoorden …).
Moet ik tijdens het mobiel tanken mijn pincode ingeven?
Mijn XTRA-kaart is geblokkeerd, kan ik nog tanken met de XTRA-app?
Moet ik wachten op mijn pincode om mobiel te tanken?
Krijg ik de bijkomende XTRA-korting van mijn promocode bij DATS 24 ook als ik met de XTRA-app tank?
Kan ik met de XTRA-app ook tanken bij DATS 24 in Frankrijk?
Ik wil graag mobiel tanken met de XTRA-app maar wil geen XTRA-kaart. Kan dit?
Mijn XTRA-kaart is geblokkeerd. Kan ik nog tanken met de XTRA-app?
Info voor Colruyt-betaalkaarthouders
Vanaf wanneer mag ik met mijn XTRA-kaart betalen?
Ik wil mijn rekeningnummer wijzigen. Wat moet ik doen?
Welk profiel krijg ik? Welk bedrag kan ik wekelijks besteden aan winkelen en tanken?
Ik heb geen geheime code/pincode ontvangen.
Vanaf wanneer kan ik mijn oude Colruyt-betaalkaart(en) niet meer gebruiken?
Kan ik mijn geheime code/pincode wijzigen?
Ik heb een B2B-betaalkaart: verandert er iets voor mij?
Ik wens niet te tanken bij DATS 24, kan dit worden stopgezet?
Wat gebeurt er met de andere personen die een kaart hadden op mijn rekening?
Welk profiel krijgen de andere mensen die een kaart hadden op mijn rekening?
Wat moet ik doen met mijn oude Colruyt-betaalkaart?
Ik wil enkel maar kunnen tanken, niet betalen. Of omgekeerd.
Hoe kan ik tanken met de XTRA-kaart?
In de brief staan er 3 limieten (tanken, geld afhalen en betalen). Staan deze los van elkaar?
Kan ik mijn Colruyt-betaalkaart nog gebruiken?
Ik heb twee Colruyt-betaalkaarten. Kan ik ook twee XTRA-kaarten krijgen?
Kan ik een ander rekeningnummer gebruiken voor betalingen bij Colruyt en betalingen bij DATS 24?
Gebruik ik dezelfde pincode om te betalen in de winkel en om te tanken bij DATS 24?
Ik heb het profiel Comfort. Kan ik een lager profiel krijgen?
Betaalprofielen en -limieten
Hoe weet ik welk profiel ik heb?
Wanneer kan mijn tanklimiet verdubbeld worden?
Wanneer en hoe ga ik naar een hoger profiel?
Ik bots vaak tegen mijn limieten aan. Kan je me een hoger profiel geven?
Ik wil helemaal niet naar een hoger profiel.
Ik heb zonet de betaalfunctie aangevraagd. Welk profiel krijg ik?
Welk profiel krijgen de andere XTRA-kaarthouders die ook mijn rekening gebruiken?
Hoe werken de limieten op weekbasis?
Ik ben een B2B-klant. Welk profiel heb ik?
Privacy
Wat betekent GDPR voor Colruyt Group?
Waar vind ik de privacyverklaring van XTRA?
Waar kan ik de algemene voorwaarden van XTRA terugvinden?
Hoe zorgt Colruyt Group ervoor dat mijn gegevens veilig zijn?
Bij Colruyt Group zijn we altijd al heel omzichtig omgesprongen met klantgegevens, en dat zullen we ook in de toekomst blijven doen. We behandelen alle klantgegevens als strikt vertrouwelijke informatie en gaan daarbij te werk met het uiterste respect voor jouw privacy.
We hanteren 3 principes bij het verzamelen en gebruiken van onze klantgegevens:
Bekijk in dit filmpje hoe Colruyt Group jouw gegevens beschermt.
Verkoopt of deelt Colruyt Group mijn gegevens?
Colruyt Group zal je gegevens nooit verkopen. Klantgegevens zijn voor ons geen commercieel goed, maar een manier om de relatie met onze klanten te verbeteren. Daarom worden de gegevens van onze klanten uitsluitend binnen Colruyt Group gebruikt.
In bepaalde gevallen is het wel nodig om onze klantgegevens te delen met andere partijen, maar enkel onder strikte voorwaarden (bijvoorbeeld: het delen van adressen met een postbedrijf om de Xtra-kaart of bestellingen naar het juiste adres op te sturen). Verder delen we in heel uitzonderlijke gevallen ook gegevens wanneer een wet, regelgeving, juridische procedure of een overheid ons dit vraagt. Meer info hierover vind je in de Privacyverklaring.
Hoe kan ik mijn gegevens beheren?
Waarvoor gebruiken jullie mijn data?
Welke rechten heb ik als klant?
Volgens GDPR heb je als klant van Colruyt Group de volgende rechten met betrekking tot jouw persoonsgegevens:
We verwijzen ook graag naar de Privacyverklaring voor meer informatie.
Hoe kan ik mijn rechten uitoefenen?
Er bestaan verschillende manieren om jouw rechten uit te oefenen bij Colruyt Group.
Via je persoonlijke Xtra-pagina (login via mijnxtra.be) kan je zelf je gegevens beheren en aanpassen. Verder kan je ook via je persoonlijke Xtra-pagina zelf aanduiden welke communicatie (nieuwsbrieven of folders) je graag van ons ontvangt. Je kan verder ook altijd gebruik maken van de uitschrijfmogelijkheid in elke marketingmail die je ontvangt van één van onze winkels.
In de Privacyverklaring kan je nalezen welke persoonlijke gegevens wij verzamelen en waarvoor we deze gegevens gebruiken.
Voor alle overige rechten (of wanneer je niet over een online Xtra-login beschikt) kan je terecht bij onze klantendienst per mail of op het telefoonnummer +32(0)2 363 54 00 (ma-do en zaterdag, van 7 tot 20 u. en vrijdag van 7 tot 21 u.). Hierbij kan het nodig zijn dat we je identiteit controleren en we een kopie van de voorzijde van je identiteitskaart opvragen.
Waar kan ik terecht met bijkomende vragen?
Waar kan ik terecht om een klacht in te dienen?
Heb je klachten over hoe wij omgaan met je persoonsgegevens? Contacteer dan onze interne Data Protection Officer (DPO) via privacy@colruytgroup.com of +32(0)2 363 54 00 (ma-do en zaterdag, van 7 tot 20 u. en vrijdag van 7 tot 21 u.). Onze Data Protection Officer (DPO) of functionaris voor bescherming van persoonsgegevens is een gekwalificeerde medewerker binnen Colruyt Group die toeziet op de goede gang van zaken met betrekking tot het omgaan met persoonsgegevens in onze organisatie.
Wanneer onze DPO je onvoldoende kan helpen, kan je ook steeds contact opnemen met de Belgische Gegevensbeschermingsautoriteit om daar een klacht in te dienen.
Mijn Aankopen
Vind ik in ‘Mijn Aankopen’ een digitaal kasticket?
Is het totaal van mijn kasticket hetzelfde als het bedrag in de app?
Kan ik ook inzicht krijgen in wat ik koop als jullie geen gegevens van mij bijhouden?
Tot wanneer kan ik mijn aankopen raadplegen?
Wanneer worden mijn aankopen verwerkt in ‘Mijn Aankopen’?
Van welke winkels en webshops kan ik mijn aankopen raadplegen?
Waarom staat mijn webshop-reservatie bij winkelaankopen?
Op welke gegevens is ‘Mijn Aankopen’ gebaseerd?
Waardebonnen
Met een waardebon kan je een bepaald bedrag binnen een bepaalde periode spenderen bij een of meerdere winkels of webshops van Colruyt Group.
Er zijn verschillende soorten waardebonnen binnen Colruyt Group. Enerzijds waardebonnen die je van Colruyt Group krijgt en die automatisch worden opgeladen in je Xtra-app of Xtra-profiel. Anderzijds waardebonnen die je zelf koopt of krijgt van iemand anders, en die je zelf kan opladen in je Xtra-app of je Xtra-profiel.
Hoe kan ik mijn waardebon gebruiken?
Je kan je waardebon in 1 of meerdere keren gebruiken.
Bij een digitale waardebon:
Bij een fysieke waardebon:
Momenteel kan je je digitale of papieren waardebonnen nog niet gebruiken bij Collect&Go. In de toekomst is dat wel mogelijk.
Hoe kan ik een waardebon toevoegen aan mijn waardebonnen?
Dat kan makkelijk in je Xtra-app. Open je app en ga naar ‘Waardebonnen’. Scan vervolgens een van de streepjescodes van je papieren waardebon of geef ze zelf in. Geef vervolgens de veiligheidscode in. Zodra je bon is opgeladen, kan je hem meteen gebruiken. Het is ook mogelijk om je bon op te laden op mijnxtra.be. Meld je hiervoor eerst aan met je Xtra-profiel.
Sommige waardebonnen worden ook automatisch opgeladen vanuit Colruyt Group (bijv. bij een wedstrijd of wanneer je een geboortelijst afsluit bij Dreambaby).
Waar kan ik de streepjescode en beveiligingscode vinden?
Waarom moet ik een veiligheidscode ingeven bij het digitaliseren van mijn waardebon?
Ik heb een paar keer geprobeerd om mijn papieren waardebon op te laden, maar werd geblokkeerd.
Kan ik het saldo van mijn waardebonnen raadplegen?
Waar kan ik de details van mijn waardebon raadplegen?
Ik kan mijn papieren bon niet meer gebruiken, wat nu?
Waarom is mijn waardebon geblokkeerd?
Hoelang blijft mijn bon geldig?
Wat als de waarde van mijn bon hoger of lager is dan het aankoopbedrag?
Kan ik mijn digitale waardebon doorgeven aan iemand anders?
Wat moet ik doen als mijn Xtra-kaart/smartphone verloren of gestolen is?
Waar kan ik mijn meldingen beheren?
Hoe krijg ik een waardebon van Dreambaby?
Lijsten
Wat zijn de lijstjes van XTRA en waar kan ik ze vinden?
Je kan ‘Lijsten’ in je Xtra-app gebruiken om je boodschappen te organiseren, todo’s bij te houden, ideeën op te lijsten, wat je meeneemt op vakantie te verzamelen … Je kan ze gebruiken zoals het jou het beste uitkomt.
Je vindt ‘Lijsten’ in de Xtra-app op het hoofdscherm onder ‘Meer’ of in je Xtra-profiel op mijnxtra.be.
Wat kan ik doen met de XTRA lijst?
Hoe voeg ik iets toe op de lijst?
Je typt in het tekstvakje en klikt op 'toevoegen', het nieuwe item verschijnt dan op je lijst.
Je kan in je app ook gedrukte lijstjes inscannen, bijvoorbeeld de ingrediëntenlijst van een recept. Je klikt op het camera-icoontje in '+ Voeg item toe' en de app wijst je verder de weg.
Is er een maximum grootte van mijn lijstje?
Hoe wordt mijn lijstje gesorteerd?
Kan ik meer dan 1 lijst maken?
Hoe kies ik een andere lijst als ik meerdere lijsten heb?
Open ‘Lijsten’ in je app via ‘Meer’ op het beginscherm of op mijnxtra.be.
Je eerste lijst maak je aan via de knop 'Nieuwe lijst maken', en je geeft hem een naam.
Heb je al een of meerdere lijsten en wil je een nieuwe lijst toevoegen? Klik dan op de naam van de lijst die op dat moment openstaat. Je ziet dan al je lijsten. Klik onderaan op de knop ‘+ Nieuwe lijst maken' en geef je lijst een naam.
Ja, als dit jouw eigen lijst is.
Open de lijst die je wilt verwijderen. Klik rechtsbovenaan op en vervolgens op 'Lijst verwijderen'. Als je je lijst verwijdert, is hij definitief weg. Ook voor de mensen waarmee je hem eventueel deelt.
Ik heb iets op mijn lijstje afgewerkt, hoe kan ik dat aanduiden?
Hoe kan ik een item van mijn lijst verwijderen?
Als je via de Xtra-website je lijst bekijkt, kan je een item verwijderen door op het item te klikken. Je kan het dan in eerste instantie bewerken of verwijderen.
In de Xtra-app kan je het item verwijderen door van rechts naar links te vegen.
Je kan items alleen van je eigen lijst verwijderen. Gebruik je de link naar iemand anders zijn lijstje? Dan kan je items niet verwijderen. Items toevoegen, wijzigen en afvinken kan wel.
Heb ik internetverbinding nodig om mijn lijst te gebruiken?
In de Xtra-app kan je je lijst zowel online als offline gebruiken. Als je dus even geen internet hebt met je app, is dat helemaal geen probleem!
Hoe voeg ik een product al scannend toe aan mijn lijst?
Voorkeuren
Wat zijn de 'Voorkeuren' op mijn XTRA-profiel?
Wat doet Colruyt Group met die informatie?
Waarom moet ik voor sommige voorkeuren toestemming geven, en voor andere niet?
Kan ik mijn toestemming intrekken?
Kan ik mijn voorkeuren verwijderen?
Productinfo
Hoe krijg ik meer informatie over een product?
Dat kan makkelijk in je Xtra-app. Open je app en ga naar ‘Productinfo’. Scan vervolgens de streepjescode van een product of geef ze zelf in.
Hoe worden alternatieven voor een product getoond?
De voorgestelde alternatieve producten houden rekening met je ingegeven voorkeuren. Pas je die aan, dan worden de getoonde alternatieven ook vanzelf aangepast.
Ik krijg geen alternatieven. Wat nu?
Telkens je een product bekijkt, ook via jouw historiek, checkt de app of er alternatieven zijn die bij je voorkeuren passen. Zijn er geen dan krijg je de melding 'Geen alternatieven gevonden die bij je voorkeuren passen. Toon gelijkaardige producten.' Tik op het laatste deel om andere alternatieven te tonen, die geen rekening houden met je voorkeuren.
Soms zijn er ook dan geen alternatieven en krijg je de melding 'Geen producten gevonden'.
Hoe voeg ik een product toe aan mijn Xtra Lijsten?
Dat doe je via het icoon van Lijst () dat je op het scherm met de uitgebreide info (voedingswaarden, Nutri-Score … ) over elk product terugvindt. Tik op het icoon en selecteer de lijst waaraan je je product wil toevoegen. Je kan hier ook een nieuwe lijst aanmaken.
Hoe vul ik mijn voorkeuren in?
Wanneer je voor het eerst naar ‘Productinfo’ gaat in je Xtra-app, kan je je voorkeuren ingeven. Wil je dat op een later moment doen? Dan ga je in je app naar Profiel > Voorkeuren. Op de website kies je ‘Voorkeuren’ in het menu van je Xtra-profiel.
Vulde je nog geen voorkeuren in, dan krijg je bij elk product dat je scant de melding 'Vul je voorkeuren in bij je profiel voor advies op maat'. Klik je daarop, dan kan je meteen je voorkeuren ingeven.
Meer weten over ‘Voorkeuren’
Kan ik producten verwijderen uit mijn geschiedenis?
Ja, dat kan. Hou een product lang ingedrukt totdat het blauw wordt. Herhaal dit eventueel voor andere producten. Om ze te verwijderen, klik je vervolgens rechts bovenaan op het icoontje met de vuilnisbak.
Waarom verandert de volgorde van mijn gescande producten?
Je ziet eerst het laatst gescande of manueel ingegeven product. Open je een product uit je geschiedenis, dan komt dat opnieuw als eerste in je overzicht.
Wat betekent Gecertificeerd door SmartWithFood?
De productinformatie die je ziet, is afkomstig uit de databank van SmartWithFood (SmartRetail), die de correctheid van de informatie garandeert.
Is een product niet gecertificeerd door SmartWithFood, dan zie je het icoontje niet.
De Nutri-Score informeert je over de nutritionele kwaliteit van een product. Dit voedingslabel vertaalt de voedingswaarde van producten in een duidelijke letter- en kleurencode. De letter A op een groene achtergrond geeft aan dat een product goed scoort qua algemene voedingswaarde. Een product met een rode E eet of drink je beter met mate.
De vergelijking van voedingswaarden is gebaseerd op de voedingswaarden per 100 gram. De score wordt niet bepaald o.b.v. portiegroottes.
Voor de categorieën babyvoeding, dieetproducten en voedingssupplementen wordt geen Nutri-Score bepaald. Bij producten waarvoor er bepaalde digitale productinformatie ontbreekt, kan er geen Nutri-Score berekend worden.
De Eco-Score geeft je informatie over de ecologische impact van je product. De Eco-Score is vergelijkbaar met de Nutri-Score: ze wordt weergegeven door een gekleurd logo in de vorm van een boom met een letter van A (een groen label dat staat voor een zeer lage milieu-impact) tot E (rood, en een hoge impact).
Water, frisdrank en bereide maaltijden krijgen momenteel nog geen Eco-Score. Net als groenten en fruit. We willen namelijk eerst nagaan hoe we de berekeningswijze ook kunnen afstemmen op die specifieke producten en bijvoorbeeld rekening kunnen houden met seizoensgebondenheid.
De informatie op de verpakking verschilt van wat ik in de app zie. Hoe kan dat?
Het is mogelijk dat je op de verpakking meer informatie terugvindt zoals de wettelijk voorgeschreven informatie, voorschriften die op een verpakking aanwezig moeten zijn, labels voor bio …
Mocht je twijfelen aan iets, dan is de voedselinformatie op het etiket altijd de meest volledige.
Wat als ik geen internetverbinding heb?
Je kan 'Productinfo' alleen bekijken als je verbonden bent met het internet. Probeer terug te verbinden met een wifi-netwerk of een mobiel datanetwerk.
Inbox
Je vindt je Xtra-inbox terug bij het belletje, rechts bovenaan op het beginscherm van je app, of naast je naam als je aangemeld bent met je Xtra-profiel op de website.
Welke berichten zie ik in mijn inbox?
De meeste informatieve berichten over Xtra die we jou via mail, sms of pushbericht toesturen, krijg je ook in je Xtra-inbox. Bijvoorbeeld als je geschenkkaart bijna vervalt of er wat beweegt in je groepen. Zo willen we je maximaal informeren.
De mails rond accountondersteuning, bijvoorbeeld om je profiel te activeren of je paswoord te wijzigen, krijg je niet in je Xtra-inbox. Die ontvang je in je eigen mailbox, net zoals informatie over nieuwe features in je app.
Kan ik zelf kiezen welke berichten ik in mijn inbox ontvang?
Nee, of een bericht in je Xtra-inbox komt, kan je zelf niet bepalen.
Is er een nieuw bericht, dan zie je dat aan de indicatie op het belletje van je inbox. Je bepaalt zelf of je een bericht al dan niet leest en kan ook zelf berichten als ‘gelezen’ markeren.
Ontvang je meldingen op je smartphone, dan zijn dat je pushberichten. Die staan los van de inbox in je app en kan je beheren in je Xtra-app via ‘Meldingen’ in je profiel of op de site bij ‘Communicaties’ in je Xtra-profiel.
Kan ik antwoorden op een bericht in de inbox?
Nee, de Xtra-inbox brengt enkel berichten naar jou toe.
Heb je een vraag, dan kan je ons altijd contacteren via onze klantendienst per mail of op het telefoonnummer +32(0)2 363 54 00 (ma-do en zaterdag, van 7 tot 20 u. en vrijdag van 7 tot 21 u.).
Nee, dat kan niet. De berichten in je inbox brengen je op de hoogte van wat specifiek verbonden is aan jouw Xtra-profiel.
Wil je anderen hier ook over informeren, dan kan je altijd een screenshot nemen en die doorsturen.
Meldingen
Kan ik voor alle communicaties een voorkeur instellen?
Je kan je voorkeur instellen voor (digitale) meldingen: communicaties via een digitaal kanaal (mail, sms, pushmelding) om je te informeren over onze diensten, nieuws, acties … Dit kan in de app, bij ‘Meldingen’ in je Xtra-profiel, of op de website, bij 'Communicaties' > 'Meldingen' in je Xtra-profiel.
Jammer genoeg kunnen we niet voor alle communicaties rekening houden met je voorkeurkanaal. Voor sommige communicaties is jouw veiligheid belangrijk, die communicaties zijn verbonden aan een veilig kanaal. Bijvoorbeeld de bevestigingsmail om jouw Xtra-login te activeren, of de verificatiecode die we jou per email toezenden om je mobiele toestel te beveiligen bij mobiel tanken en betalen.
Voor andere diensten is het verbonden met de dienstverlening die je kiest: zo sturen we een fysieke Xtra-kaart of reclamefolders altijd op per post en worden nieuwsbrieven via e-mail verstuurd.
Als ik voor bepaalde meldingen een kanaal uitschakel, loop ik dan informatie mis?
Ik heb geen SMS ontvangen, wat kijk ik best even na?
Heb je voor de juiste melding SMS als voorkeur gegeven, maar toch geen SMS ontvangen? Kijk dan even na of jouw gsm-nummer bij ons gekend is. Je kan dit zien bij jouw gegevens in je Xtra-profiel.
Heb je meerdere nummers opgegeven? Controleer dan even of er een gsm-nummer tussen staat.
Als je meerdere gsm-nummers opgegeven hebt, sturen we de SMS naar het meest recente nummer.
Wat is een pushbericht? Hoe kan ik dat ontvangen?
Een pushbericht is een melding die je op jouw smartphone ontvangt. Je kan pushberichten ontvangen door dit kanaal aan te duiden bij jouw voorkeuren. Check ook bij de instellingen van je toestel zelf (via ‘meldingen’ of ‘berichtgeving’) of je meldingen actief zijn.
Gebruik je de Xtra-app op meerdere toestellen met dezelfde Xtra-login, dan sturen we de melding naar het toestel waar je de app het laatst op gebruikte.
Hoe kan ik pushberichten uitschakelen?
Ik heb geen e-mail ontvangen, wat kijk ik best even na?
Wedstrijd Xtra
Is deze wedstrijd echt van Colruyt Group?
Hoe weet ik dat ik een aankoopbon gewonnen heb?
Hoe kan ik meedoen aan de wedstrijd
Waar en hoe kan ik de te winnen aankoopbonnen gebruiken?
Hoe lang kan ik de te winnen aankoopbonnen gebruiken?
Ik heb geen Xtra-app, maar wil ook meedoen. Kan dat?
Ik gebruik een elektronische wallet (Fidme, Stocard, MyShopi), kan ik meedoen?
Kan ik meedoen als ik de MyColruyt-, Collect&Go- of Scan. Pay. Go.-app heb?
Moet ik het bedrag van de aankoopbon in 1 keer opgebruiken?
Waar vind ik de wedstrijd terug in mijn app?
Waar vind ik de aankoopbon terug in mijn app?
Waar vind ik meer informatie over de wedstrijd?
Hoe weet ik of ik nog kan meespelen vandaag?
Waarom doen jullie deze actie?
Ik heb de Xtra app al, kan ik meedoen?